Ce este amenoreea primara si cea secundara?

Amenoree secundar și pierderea în greutate, Amenoreea (absența menstruației)

Evitați exercițiile excesive Sarcina nu este singura cauză a perioadelor pierdute sau întârziate. Pierderea în greutate sau creșterea în greutate, stresul și dezechilibrele hormonale vă pot afecta și perioada. O altă cauză obișnuită este suprainstruirea. Prea mult exercițiu poate induce amenoree, motiv pentru care multe sportive de sex feminin nu mai au o perioadă.

Contraceptivele injectabile sau cele implantate pot, de asemenea, determina oprirea menstruației. La fel și anumite dispozitive contraceptive intrauterine. Simptomele Amenoreei Principalul simptom al amenoreei este lipsa menstruației. Cu toate acestea, în funcție de cauzele care au dus la declanșarea amenoreei, pot apărea și alte simptome, cum ar fi: scurgerii mamelonare creșterea în exces a părului facial probleme de vedere căderea parului, etc.

Ce este amenoreea? Amenoree este o afecțiune caracterizată prin absența menstruației. Poate fi primar - când prima sângerare menstruală nu apare decât după vârsta de 15 ani - sau secundar - când menstruația dvs.

Cum previi amenoreea Ce înseamnă amenoree - principalele tipuri Amenoreea reprezintă absența uneia sau a mai multor menstruații.

Fetele și femeile adolescente pot experimenta amenoree din diverse motive, inclusiv, dar fără a se limita la: O tiroidă hiperactivă sau hiperactivă Tulburari de alimentatie A fi supraponderal sau subponderal Suprasolicitare Sarcina Probleme el nu va pierde în greutate ovulație Sportivele de sex feminin și participanții obișnuiți la gimnastică sunt mai predispuși să dezvolte amenoree secundară din cauza modificărilor hormonale cauzate de pierderea de grăsime și de antrenament excesiv.

Femeile cu amenoree secundară prezintă un risc mai mare de osteoporoză și infertilitate.

cele mai populare arzătoare de grăsimi

În unele cazuri, amenoreea secundară este un simptom al triada sportivului feminin, potrivit unei lucrări de cercetare din iunie publicată de Colegiul American de Obstetricieni și Ginecologi ACOG. Această condiție are trei componente principale, inclusiv: Încetarea ciclului menstrual al unei femei timp de trei sau mai multe luni consecutive uneori sub formă de amenoree hipotalamice funcționale.

Generalitati

Densitate osoasă scăzută. Disponibilitate redusă a energiei - care poate fi însoțită de tulburări alimentare, cum ar fi bulimia sau anorexia. ACOG sugerează că toate femeile active ar trebui evaluate pentru aceste simptome. Fără un tratament adecvat, acestea pot provoca complicații și pot afecta calitatea vieții. Multe femei se confruntă cu căderea părului, creșterea părului nedorită, acnee, dureri de cap și dureri pelvine, pe lângă absența menstruației.

analiza cost eficiență a qsymiei pentru pierderea în greutate

Înțelegerea triadei sportivelor feminine Triada sportivului feminin provoacă o reacție în lanț in amenoree secundar și pierderea în greutate. Practic, constă din trei simptome corelate. De exemplu, dacă ții o dietă și te antrenezi prea mult sau prea mult timp, vei pierde grăsimea corporală.

Clasificare - tipuri de amenoree

Drept urmare, corpul tău nu va avea suficientă energie pentru a funcționa optim. Acest deficit de energie vă poate afecta nivelul hormonal, ducând la amenoree.

dieta cu apa cu lamaie

În timp, neregularitatea menstruală vă poate afecta masa și densitatea osoasă, crescând riscul de fracturi, leziuni sportive și osteoporoză. În plus, exercițiile de intensitate ridicată pot crește nivelul de testosteron al unei femei, ceea ce îi afectează în continuare ciclul menstrual.

AFPA afirmă că diete bogate în proteine, cu conținut scăzut de carbohidrați poate duce la absența menstruației. Femeile care aleargă pe distanțe lungi, precum și cele care se antrenează cu greutăți mari, sunt mai susceptibile de a experimenta amenoree secundară.

Același lucru este valabil și pentru femeile care încep să se antreneze înainte de a ajunge la pubertate.

Lipsa de perioade menstruale (Amenoreea) - Dicționar medical

Stresul și steroizii anabolizanți joacă, de asemenea, un rol. Potrivit ACOG, dansatori, gimnaste și alți sportivi care se angajează sporturi care necesită un nivel scăzut de grăsime corporală prezintă cel amenoree secundar și pierderea în greutate mare risc de triada sportivelor feminine. Aceste femei își limitează adesea aportul caloric și dezvoltă amenoree secundar și pierderea în greutate de alimentație care scad nivelul de grăsime corporală la cifre simple.

O dietă restrictivă vă poate epuiza corpul de calciu și alți nutrienți care susțin sănătatea oaselor, afectând în același timp echilibrul hormonal. Pe termen lung, oasele tale pot deveni slabe și fragile.

O recenzie din iulie publicată în Pediatrie translațională sugerează că disponibilitate redusă a energiei poate afecta sistemul osos, reproductiv și cardiovascular. Ce este amenoreea hipotalamică funcțională? Potrivit unei alte lucrări de cercetare din Jurnalul de investigații endocrinologice în septembrieo formă obișnuită de amenoree secundară este amenoree hipotalamice funcționale, o afecțiune cauzată de stres, pierderea în greutate sau supraentrenament - este de fapt una dintre componentele principale ale triadei sportivelor feminine.

Această tulburare reduce producția de hormon care eliberează gonadotropina și poate avea complicații grave. Nu numai că afectează densitatea osoasă, dar poate și afectează funcția de reproducere și sănătatea mintală. Anxietatea, depresia, tulburările de dispoziție, problemele sexuale și evenimentele cardiace tind să fie mai frecvente la femeile care dezvoltă această afecțiune.

Într-un interviu din iunie cu Endocrine Society, Catherine Gordon, MD, MSc, a subliniat că furnizorii de asistență medicală trebuie să excludă alte condiții care pot opri menstruația înainte de a pune un diagnostic de amenoree hipotalamică funcțională. În general, cauza sa principală este o abordare exagerată a alimentației și a exercițiilor fizice sănătoase, cum ar fi să mănânci prea puține calorii sau să petreci ore lungi la sală. Această problemă, totuși, poate afecta și femeile cu o dietă echilibrată și un regim de antrenament.

cum de a pierde în greutate rapid fără suplimente

În acest caz, stresul este vinovatul. Conform unei revizuiri din ianuarie publicată în Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, această afecțiune poate fi cauzată de stres emoțional extrem, care crește nivelul de cortizol. Cortizolul crescut vă afectează echilibrul hormonal și perturba funcția endocrină, crescând riscul de amenoree și probleme de fertilitate.

Recuperați-vă perioada Vestea bună este că amenoreea secundară este reversibilă În cele mai multe cazuri. Cu cât faci ceva mai devreme în acest sens, cu atât șansele tale de succes sunt mai mari. Încercați să determinați ce a cauzat această problemă în primul rând. Dacă sunteți subponderal, puneți-vă câteva kilograme până ajungeți la o greutate corporală sănătoasă. Uitați de dietele accidentale și de mesele omise. După cum observă revizuirea Translational Pediatrics, creșterea greutății corporale cu 5 până la 10 la sută poate fi suficient pentru a vă recupera perioada.

Ce este amenoreea primara si cea secundara?

Creșteți treptat aportul de calorii și completați alimente bogate în nutrienți. Fistic, nuci, migdale, caju, semințe de dovleac și cereale integrale sunt toate o alegere excelentă. Migdalele, de exemplu, furnizează de calorii pe porție.

Cum să pierdeți greutatea cu boala celiacă mănânci două porții zilnic, asta înseamnă de calorii în plus. Feriți-vă, totuși, că aceasta nu este o scuză pentru a vă răsfăța cu ciocolată, înghețată și junk food.

Alege alimente întregi și minim procesate care îți hrănesc corpul. Nu aveți nevoie de calorii goale, ci de un echilibru sănătos între proteine, carbohidrați, grăsimi și micronutrienți. Luați în considerare administrarea de suplimente de calciu și vitamina D pentru sănătatea oaselor.

Cu cât ești mai activ, cu atât este mai mare necesarul tău de energie.

  1. Obstacolul poate fi de exemplu, stenoza cervicalaatrezia colului uterin sau imperforatia himenala.
  2. Institutul de pierdere în greutate din az recenzii
  3. Прекрасно, - сказал он не очень вежливо, все еще обеспокоенный неожиданным препятствием, возникшим на его пути.
  4. Puteți pierde grăsimea de burtă după 60 de ani

O dietă săracă în micro- și macronutrienți vă poate afecta sănătatea și performanța fizică - nu doar menstruația. Oboseala, energia scăzută și dezechilibrele hormonale sunt efecte secundare frecvente.

  • Amenoreea (absenta menstruatiei): Cauze, simptome, tratament | Bioclinica
  • Amenoreea (absența menstruației) | mylift.ro
  • Tkd sau ckd pentru pierderea de grăsimi
  • Mi-am pierdut perioada din pierderea în greutate și exerciții fizice - Sănătate -
  • Amenoreea secundara Sus In amenoreea secundara menstra femeii inceteaza dupa ce ciclurile menstruale s-au instalat deja.
  • Amenoreea sau lipsa menstruatiei
  • Ehp pierdere în greutate stack

Un halterofil feminin, de exemplu, are cerințe energetice diferite față de un jucător de tenis sau un înotător. De asemenea, trebuie să țineți cont de greutatea corporală actuală și de obiectivele dvs. Un dietetician cu experiență în nutriția sportivă poate amenoree secundar și pierderea în greutate un plan de dietă care să se potrivească nevoilor dumneavoastră individuale. Evitați exercițiile excesive Cu excepția cazului în care sunteți un sportiv profesionist, nu este nevoie să petreceți ore în sala de gimnastică pentru a profita de beneficii.

Sus Lipsa ciclului menstrual indica faptul ca s-a instalat amenoreea. Exista o diferenta in ceea ce priveste amenoreea secundara si primara. Vorbim de amenoree primara atunci cand pana la varsta de 16 ani nu a existat niciun ciclu menstrual.

Dacă sunteți sportiv, este crucial să vă odihniți din plin și să vă alimentați corpul, astfel încât să se poată recupera de la antrenament.

Oricum, exercițiul fizic excesiv poate fi în detrimentul obiectivelor tale. Organizația Mondială a Sănătății recomandă adulților să se angajeze în cel puțin 75 de minute de exerciții aerobice de intensitate ridicată sau de minute de activitate fizică de intensitate moderată pe săptămână.

Haltarea cu greutăți, antrenamentul circuitului întregului corp și alte tipuri de antrenament de rezistență trebuie efectuate cel puțin de două ori pe săptămână.

Aceste linii directoare ar trebui să vă ofere o estimare aproximativă a cantității de exerciții fizice de care aveți nevoie pentru a rămâne slab și pentru a vă bucura de o sănătate bună. Prea mult exercițiu face mult mai mult decât afectează ciclul menstrual. În timp, poate duce la calcificarea arterei coronare, potrivit unui studiu din noiembrie realizat pe 3. Această afecțiune provoacă acumularea de calciu și placă în artere, ceea ce, la rândul său, vă poate crește riscul de boli cardiovasculare.

Suprasolicitare a fost, de asemenea, legată de performanțe scăzute, depresie, oboseală, iritabilitate, schimbări de dispoziție, concentrare mentală slabă și tensiune arterială crescută, printre alte probleme.

Vă poate afecta starea de spirit și comportamentul, precum și inima, mușchii, oasele și sistemul imunitar. Discutați cu medicul dumneavoastră și faceți câteva analize de sânge pentru a determina cauza exactă. Între timp, încearcă odihnește-te mai mult și scade volumul de antrenament. Urmăriți cum vă simțiți înainte, în timpul și după exerciții - și ajustați antrenamentele în consecință.