Alimente care pot provoaca balonare

Dieta gaze la stomac. 8 obiceiuri sanatoase care va scapa de gazele intestinale in exces

Sa combatem balonarea

Timp estimat de citire: 3 minute, 37 secunde Balonarea este un simptom, o senzatie de distensie abdominala ce poate aparea in diverse contexte, rareori ca expresie a unei patologii. Ea genereaza un disconfort persistent, afectand activitatile zilnice si fructe si legume care ajuta la slabit sa dauneze calitatii vietii. Balonarea functionala singura sau ca parte a altor sindroame digestive functionale sindromul intestinului iritabil, dispepsia functionala, constipatia functionala, aerofagia sau eructatii functionale necesita masuri igieno-dietetice.

  • Selectează o Pagină Cum puteți reduce gazul în exces?
  • Iar neplacerea este cu atat mai mare cu cat este provocata de balonare si vine la pachet cu senzatiile de disconfort pe care le stim prea bine.

In acest sens, trebuie sa adopti un mod de viata sanatos, si aici ne referim la ritmul de munca, la respectarea perioadelor de relaxare, la efectuarea de activitati fizice si nu in ultimul rand la regimul alimentar. Recomandari dietetice in caz de balonare Regimul are niste linii de conduita generale, dar trebuie individualizat in functie de diverse situatii, care pot genera balonare.

Dieta antiflatulenţă. Trucuri care te ajută să ţii situaţia sub control

Ca recomandari generale, este bine: Sa consumi lichide 1, l zilnicsuplimentat in perioadele calde sau in conditii de lucru speciale. Aici ne referim la apa, fie si minerala nu se refera la continutul carbogazosceaiuri de plante, sucuri naturale, de preferat produse proaspete.

Evitaţi-le dacă vă creează probleme. Acestea includ fasolea, varza, tărâţele, conopida, broccoli, cepaa, prunele, stafidele şi varza de Bruxelles. Puteţi să adăugaţi şi ouăle pe această listă, de vreme ce sulful din gălbenuş controbuie la producerea gazului urât mirositor. Paula Rotaru Doar menţionarea subiectului face oamenii să chicoteasă, dar atunci când dumneavoastră vă chinuiţi şi aveţi o flatulenţă zgomotoasă, probabil nu vi se va mai părea aşa de nostim.

Tine cont ca, odata cu trecerea anilor, senzatia de sete se diminueaza, dar nu si necesarul de lichide. In plus exista o falsa senzatie de foame data de fapt de sete.

Vechiul indemn de a nu bea apa pe burta goala devine de-a dreptul nociv.

Regim alimentar impotriva balonarii

Renunta la bauturile carbogazoase — acestea, pe langa distensia produsa, vor favoriza miscari antiperistaltice, sunt hipercalorice dieta gaze la stomac induc hiperaciditate. Pentru a evita balonarea, nu mesteca guma in mod frecvent; iti va induce o aerofagie marcata si va stimula reflexe digestive in mod inadecvat.

Mizeaza pe alimentele gatite — zilnic o supa sau ciorba si o garnitura de legume. Prepara alimentele prin fierbere, la cuptor, la gratar sau in folie de aluminiu.

abc pierde în greutate

Respecta regimul meselor — 3 mese principale cu gustari intre, mesteca bine aceasta este prima etapa a digestiei si nu manca in graba. Evita mesele abundente si decubitul siesta imediat dupa masa.

2lb pierdere în greutate

Combate obezitatea constant si continuu. Tesutul adipos visceral va duce la o senzatie perena de plenitudine. Evita mancarea de tip fast-food si alimentele hipercalorice: foitaje, hot-dog, burgeri, shaorma, pizza, cartofi prajiti, chipsuri, snacks-uri, saratele etc.

Dr. Adriana Tudora

Situatii speciale, regimuri speciale Persoanele care au dieta gaze la stomac de varsta a doua uneori si cele mai tinere pot suferi de intoleranta la lactoza din laptele dulce, printr-un deficit enzimatic progresiv. El trebuie evitat si inlocuit cu produse de lapte fermentat: iaurt, chefir, sana, lapte batut, branzeturi fermentate.

  • Eructatia ragaitul reprezinta eliminarea gazelor stomacale prin intermediul cavitatii bucale.
  • Toată lumea se balonează şi are gaze.

Aceste alimente sunt bune in perioadele de tratament antibiotic si dupa acesta, refacand populatia de bacterii comensale din tubul digestiv si evitand dismicrobismul popularea cu microorganisme improprii. Pacientii cu diskinezii biliare tulburari de motilitate ale colecistului trebuie sa evitate grasimile animale, smantana, maioneza, galbenusul, fructele seci nuci, seminte, arahide, alune etc.

Tocaturile mici, chiftele, parjoale, sarmale se prepara din carne slaba; prajelile, rantasurile, uleiul in general si refolosirea sa in special, branzeturile grase cascaval, branza topitamezelurile, conservele nu sunt recomandate. Persoanele cu aerofagie, plenitudine postprandiala, eructatii eliminare zgomotoasa, pe gura, a gazelor din stomac trebuie sa evite alimentele ce relaxeaza sfincterul cardial: grasimi, ciocolata, cafea, bauturi acidulate.

pierdere în greutate și wellness valdosta ga

Persoanele constipate trebuie sa consume alimente bogate in fibre: zarzavat, legume, fructe, fulgi de cereale, chiar tarate amestecate cu ceai sau lapte dupa preferinte, paine integrala. Iar cei cu diaree si flatulenta trebuie sa evite in anumite perioade fructele, zarzavaturile si legumele in exces. Fasolea este cea careia ii acordam o mentiune speciala — trebuie gatita corespunzator prin fierbere indelungata si aruncarea apei. Avand in vedere ca oferta alimentara din Romania a explodat si obiceiurile alimentare se schimba, de ce sa nu iti oferi o masa plina de divertisment si sanatoasa.

Profita de: ghimbir, igname, avocado, baby-corn, broccoli, muguri de soia; pentru meniuri si fructe exotice: pomelo, mango, rodii, papaya, ananas, licii si alte delicii.

Marian Bogdan Zota.